Меню сайту
Форма входу
Наступна подія
Game over

 

Календар новин
«  Липень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Святковий календар. Спілкуємося українською мовою

"Твори себе, твори надійно. І зіркою освічуй усе усюди. Твори себе..."

ДІТИ - ЦЕ ЖИТТЄВА МУДРІСТЬ, МАЙСТЕРНІСТЬ І МИСТЕЦТВО. ДІТИ НЕ ТІЛЬКИ І НЕ СТІЛЬКИ ДЖЕРЕЛО РАДОСТІ, ЦЕ ЩАСТЯ, СТВОРЕНЕ ВАШОЮ ПРАЦЕЮ. (В.О.Сухомлинський)
 

 

ШКОЛА ДЛЯ БАТЬКІВ

 

 

Тест "Дітей виховують батьки. А батьків?"

Уважно прочитайте питання. Спробуйте відповісти на них.
На кожне запитання існує 3 відповіді:
А - можу й завжди так чиню;
Б - можу, але чиню так не завжди;.
В - не можу.

Тест доповнить вашу уяву про себе як про батьків, допоможе зробити, певні висновки щодо проблеми виховання дітей.

Чи можете ви...
1.... у будь-який момент залишити свої справи й зайнятися дитиною?
2.... порадитись із дитиною "на рівних"?
3. ... зізнатися дитині в помилці, яку ви допустили в ставленні до неї?
4.... вибачитись перед дитиною в разі потреби?
5. ... володіти собою й зберігати спокій, навіть якщо поведінка дитини вивела вас із себе?
6.... розповісти дитині про повчальний випадок зі свого дитинства, який показує вас у невигідному світлі?
7.... поставити себе на місце дитини?
8.... повірити хоча б на хвилинку, що ви прекрасна фея або принц?
9.... завжди утримуватися від слів та виразів, які можуть ранити дитину?
10. ... пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за хорошу поведінку?
11.....виділити дитині хоча б один день, коли вона може робити, що хоче, поводитися, як бажає, ні в що не втручатися?
12.... не прореагувати, якщо ваша дитина вдарила, грубо штовхнула або незаслужено образила іншу дитину?
13. ... встояти проти дитячих прохань та сліз, якщо впевнені що це каприз?

Підрахуйте бали:
А - З,
Б - 2,
В -1.
* Від 30 до 39 балів. Це означає, що дитина - найбільша цінність у вашому житті. Ви намагаєтесь не тільки зрозуміти,
але і пізнати її, ставитись до неї з повагою, дотримуєтеся найбільш прогресивних принципів виховання і постійної лінії поведінки.
Іншими словами, ви дієте правильно і можете сподіватися на гарні результати.

* Від 16 до З0 балів. Турбота про дитину для вас - першочергове завдання. У вас є риси вихователя, але на практиці не завжди буваєте
послідовними і принциповими. Іноді ви дуже суворі, іноді навпаки - дуже м'які, Крім того, ви любите компроміси,
які послаблюють виховний ефект. Вам Необхідно серйозно замислитися над своїм підходом до виховання дитини.

* Менше 16 балів. У вас серйозні проблеми з вихованням дитини. У вас не вистачає або знань, або бажання виховати
дитину особистістю. Можливо, і першого, і другого. Радимо звернутися по допомогу до спеціалістів - педагогів, психологів,
більше читати спеціальної літератури.

 

 

 

Тест "Життя дитини і її успіхи в школі"

Інструкція: на кожне твердження слід дати відповідь "так" чи "ні"
1. Я розвиваю в дитині позитивне сприйняття його можливостей, здібностей.
2. Я надав кімнату або частину кімнати виключно для занять дитини.
3. Я привчаю дитину (з мінімальною допомогою і, як правило, самостійно) вирішувати свої проблеми, приймати рішення, піклуватися про свої
обов'язки.
4. Я показую дитині можливості знайти книги і потрібні для її занять матеріали (використовуючи особисті, суспільні, шкільні бібліотеки).
5. Я ніколи не відмовляю дитині в проханні почитати їй.
6. Я постійно беру дитину в поїздки, подорожі, на екскурсії по цікавих місцях (відвідини музеїв, театрів та інше).
7. Я вітаю ігри і спілкування моєї дитини з друзями.
8. Я часто виконую разом з дитям одну і ту ж справу.
9. Я піклуюся про фізичне здоров'я дитини ( харчування, гартування зарядка, заняття спортом).
10. Я стежу, щоб малюк дотримувався режиму дня: вставав і лягав в один і той же час, мав годинник для занять, прогулянок, ігор і так далі

Оцінка тесту
Порахувати кількість плюсів (відповідь "так").
Кожна позитивна відповідь оцінюється в один бал.
Розділивши отриману суму на 10 (кількість тверджень) отримуємо середньоарифметичне число.

1 рівень (1- 0,7 бал) Ви правильно організовуєте шкільне життя дитини. Малюк має всесторонні інтереси, підготовлений до спілкування з дорослими і товаришами. При такому вихованні ви можете розраховувати на хороші успіхи в навчанні.

2-й рівень (0,6-0,4 бал) У вас можуть виникнути деякі проблеми в навчанні дитини. Задумайтеся, чи є ви надзвичайно активними, чи не блокуєте ви "поле свободи" дитини, чи досить часу дитя спілкується з однолітками? Ваші роздуми дозволять вам визначити оптимальну стратегію виховання.

3-й рівень (0,3-0 балів) У вашому досвіді просліджується головна помилка - надмірна опіка дитини, підміна зусиль дитяти власною активністю. Ви недостатньо даєте йому спілкуватися з однолітками, заважаєте йому набувати соціального досвіду.

Сподіваємося, що ваша самокритичність принесе успіх у виховній стратегії.

 

 

 

 

СТИЛІ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ


*Потуральний стиль- повна, безконтрольна свобода дій, де дорослі зайняті собою і байдужі до потреб і запитів дітей, головний метод – батіг і пряник, такі діти мають славу підлабузників і підлиз, вихваляються, не люблять праці, не здатні безкорисливо дружити, а батьки в конфліктних ситуаціях цілковито довіряють своїй дитині, таких батьків необхідно залучати до спілкування, на свята, заходи.
*Змагальний стиль – вбачають в діях дитини щось видатне, заохочують активність дитини, порівнюють з іншими і дуже страждають від поразок, участь у різних гуртках, секціях, використовують методи заохочення і покарання, захищають дитину від всіх претензій з боку інших, але діти привчаються демонструвати свої досягнення, їх цікавить результат, претендують на лідерство, звернути увагу на формування критичного мислення, культури спілкування, слід привчати до відповідальності, умінь співчувати.
*Розважливий стиль - повна свобода дій, особистий досвід придбають власними спробами і помилками, батьки кричать, докоряють, бо вважають , що дитина сама вибирає діяльність по душі, атмосфера вдома тепла, добра, беруть участь у всіх заходах класу, діти шанобливо ставляться до старших,дитина усвідомлює свої помилки, ростуть допитливими, активними, вільно спілкуються з дорослими, протестують проти авторитарного стилю, необхідно інформувати про труднощі, стимулювати інтерес.
*Запобігливий стиль – коли дитина хворіє, або особливості характеру батьків, недовірливі, болісно реагують, бояться ініціатив з боку дитини, виховують інфантилізм, уникання від труднощів, мало уваги вихованню, діти байдужі, зраджують, прагматичні, пасивні, безвідповідальні, слід формувати в батьків культуру адекватного сприйняття власної дитини, корисним є обмін думками, тематичні консультації
*Контролюючий стиль - коли дитина виховується в дитячому будинку чи в родині опікунів, коли тривалий час живе без батьків, в таких сім’яx воля суворо регламентується, методи покарання жорстокі, діти похмурі, схильні провокувати, замкнені, часто конфліктують, тривожні, негативно ставляться до критики, треба демонструвати динаміку у навчанні, розвивати інтелект, обґрунтовувати вимоги
*Співчутливий стиль – умовою є недостатній матеріальний статок родини, погані побутові умови, відсутність одного із батьків, рано розпочинає трудову діяльність, замкнені, насторожені, не бажають говорити про себе, батьки вчать пристосовуватися в житті, діти мають багатий внутрішній світ, серйозні, сумлінні, гарно дружать, досягають мети, слід виховувати ініціативу, допомагати зміцнювати своє становище в колективі
*Гармонійний стиль - дитина бажана, росте в теплій, дружній атмосфері, дотримуються традицій, спільні ігри, розважливі, чуйні, активні, безстрашні, самоконтролюються, відповідальні, простодушні, батьки з гіпер почуттям обов’язку, але діти страждають від обмеженої ініціативи.