Меню сайту
Форма входу
Наступна подія
Традиційний збір гімназистів

 

Календар новин
«  Серпень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

"Твори себе, твори надійно. І зіркою освічуй усе усюди. Твори себе..."

Навчання продовжується …
9 січня 2014 року відбулась друга сесія університету педагогічних знань для батьків «Родинна просвіта».
На заняттях розглядалися актуальні питання виховання дітей, а саме:
1.    Засоби, методи і прийоми виховання дітей у сім’ї .
2.    Причини виникнення труднощів у вихованні дітей та шляхи їх подолання.
3.    Організація праці та відпочинку дітей у родині.
           ЦІКАВО ЗНАТИ, ЩО …
    Праця – великий творець людської особистості, духовного багатства, моральної чистоти. І всі ми, вчителі та батьки, прагнемо до того, щоб наші діти були працелюбними, добрими. А як же цього досягти?
       Одна з головних турбот батьків – це турбота про те, щоб діти вчилися, здобували широкі й різноманітні знання, а також уміння й навички, необхідні для життя й для майбутньої спеціальності. Діти вчаться у школі, але їхні успіхи багато в чому залежать від батьків, від того, як вони організували підготовку дитини до школи, від їхньої допомоги в перші роки навчання.
       Навчання – найважливіший обов’язок дітей. Батьки повинні проявляти інтерес до всіх деталей гімназійного життя, до розповіді про те, що відбувалося в класі, що пояснювали вчителі на уроках, що було задано додому, як оцінили роботу учня. Під час таких бесід батьки бачать, які предмети добре засвоюються, а які викликають труднощі в їхньої дитини. Батьки бачать, як діти ставляться до навчання. Дитяча лінь, нестаранність і необов’язковість відразу ж впадають в око. Батьки повинні помітити ослаблення активності дитини в навчанні й вчасно допомогти їй.
       Дитина повинна добре засвоїти, що відпочинок і розваги настають тільки після того, коли вивчені уроки. Не можна допускати, щоб дитина виконувала завдання тільки «від» і «до». Треба спонукати її розширювати свої знання, шукати відповіді не тільки в підручнику, але й в іншій літературі: довідниках, енциклопедіях, журналах та іншому.
       Придивіться і подумайте, чи працюють ваші діти в силу своїх природних задатків і можливостей. Деякі батьки припускаються помилки, потураючи своїм дітям у виборі улюблених і неулюблених предметів. Мовляв, тобі, синку, майбутньому лікарю чи податківцю, не обов'язково захоплюватися літературою чи історією.
        Знання потрібні  для всебічного, багатого, щасливого духовного життя, не пов'язаного безпосередньо з працею. Не бійтеся, що вашим дітям важко вчитися. Адже набагато небезпечніше, коли їм занадто легко.
       У школі дитина потрапляє в колектив, і тут вона повинна дотримуватися певних правил, виконувати різні вимоги, усвідомлювати, що таке «я» і «ми». Це служить вихованню волі, умінню жити серед людей. Самообслуговування й праця також тренують волю. Дитині доводиться приймати самостійні рішення, переборювати різні труднощі, на кожному кроці здобувати перемогу над собою, зневажати спокусами, поводитися не так, як хочеться, а так, як треба…

   У деяких сім'ях діти аж до підліткового, а то й юнацького віку не знають особливих турбот, серйозної праці, не мають постійних трудових обов'язків і доручень, а свій вільний від навчання час проводять у розвагах, іграх, а то й бешкетуванні. Деякі батьки вважають, що бажання працювати, любов до праці приходить до людини з віком само собою. Вони заявлять: ми в свій час набідувалися, зазнали стільки горя, то хай хоч наші діти будуть щасливими, ростуть безтурботними, тішаться радощами дитинства…
   Первинне дитяче прагнення до праці радісне і світле, і воно повинно весь час жити в людині. Це прагнення дала людині сама природа. І тут важливу роль відіграє вміння батьків уважно ставитися до прагнення дітей допомогти дорослим. На жаль, на цю обставину не завжди звертають увагу.

    Працьовитість – моральна якість, що виражає позитивне ставлення до праці, що виявляється в трудовій активності  і старанності. І цю роботу слід вести послідовно, систематично, щоденно, починаючи з найпростішої праці і переходити поступово до більш складної. У працю дітей обов'язково вносити певну різноманітність і самостійність. Потрібно вимагати і слідкувати, щоб кожна робота доводилася дітьми до кінця і завжди виконувалась старанно. Але не можна перевантажувати дітей трудовими завданнями, обов'язково слід враховувати їх шкільне навчання, потреби відпочинку. До праці дітей слід ставитись з повагою, доцільно іноді відзначити їх похвалою, особливо, коли робота виконана, з власної ініціативи дитини і не лише для себе, а й для потреб сім'ї. Ні в якому, разі не можна допускати зловживань з послугами молодших з боку старших членів сім'ї, так само як не можна і виконувати за дітей те, що вони можуть і повинні зробити це самі. Якщо в роботі дітей трапляються невдачі, треба уважно і терпляче пояснювати їм, як краще можна виконати те чи інше трудове завдання, а при потребі слід показати, порадити, як його можна виправити чи переробити. Тому всю діяльність дітей у сім'ї потрібно організувати так щоб вони відчували себе справжніми помічниками дорослих.
      Шановні батьки! Не бійтесь поту і мозолів на долонях вашої дитини. Праця вимагає напруження фізичних і духовних сил. Щоб трудове виховання було успішним, варто пам’ятати пам’ятку, яка включає поради для успішного трудового виховання дітей у сім’ї.
1. Кожного дня привчайте дітей до праці. Підберіть їм посильні трудові доручення і терпляче домагайтеся виконання.
2. Радійте успіхам дитини, заохочуйте її трудові починання. Нехай не дратують вас невдачі. Навчіть, як треба робити правильно.
3. Ніколи не карайте дітей працею.
4. Виховуйте в них працелюбність і повагу до праці інших особистим прикладом, намагайтеся, щоб у вас не розходилися слова і справи.
5. Обов’язково розповідайте дітям про свою виробничу і громадську діяльність, про працю ваших товаришів, яких вони знають.
6. Не залишайте поза увагою розповідь сина чи доньки про шкільні справи. Вислухайте їх до кінця.
7. Сприяйте участі дитини у трудових справах, які проводяться у класі, школі
8. Намагайтеся самі надавати класу і школі посильну допомогу. Вона матиме позитивний вплив на дитину.
9. Пам’ятайте: учитель – ваш союзник у трудовому вихованні дитини. Радьтеся з ним, підтримуйте його авторитет.

             Відпочинок дітей, так само як і їхній робочий час, потрібно правильно організувати. Не можна допускати, щоб вихідні дні стали для дітей — днями неробства й нудьги. «Ледарство — мати пороків», — говорить народна мудрість. У ці слова вкладений глибокий педагогічний, зміст. Діти, у яких багато вільного часу, які безцільно блукають по вулицях, часто починають порушувати порядок і дисципліну. Разом з тим від безладного проведення часу вони швидше, стомлюються, виснажують свої сили. Треба навчити дітей весело й розумно відпочивати, відновлювати сили. Від правильної організації вільного часу дітей багато в чому залежить їхня працездатність.
Особливо важливо добре організувати вихідний день школярів. Вихідний же день треба цілком використовувати для відпочинку й розваги дітей. Зрозуміло, у кожній родині вихідні дні дітей протікають по-різному…
     Для дітей особливо корисний відпочинок активний, пов'язаний з фізичними вправами, різноманітними рухами, туристськими походами, спортивними іграми. Тому батькам потрібно подбати про організацію походів і подорожей, спортивних ігор і розваг. Діти люблять заняття, пов'язані зі зміною місць, з новими враженнями. Це прагнення дітей до нових місць і необхідно використовувати для організації їхнього активного відпочинку у вихідні дні й під час шкільних канікул. Планування форми проведення відпочинку вихідного дня відбувається в кожній родині з урахуванням її інтересів, схильностей, можливостей. Але, мабуть, найбільш універсальним видом активного відпочинку для всіх членів сім'ї є туризм. Туризм служить надійним засобом зміцнення здоров'я і відновлення сил, витрачених за тиждень.    
Сімейні туристичні походи чинять ні з чим незрівняний оздоровчий ефект, отримується в результаті комплексного впливу на організм природних факторів: сонця, повітря і різноманітної рухової діяльності. Спільні походи та поїздки розширюють кругозір дитини, формують первинні уявлення про історію рідного краю. З набуттям досвіду похідного життя у дітей формуються початкові навички виживання в природному середовищі.
Таким чином, сімейний відпочинок у вигляді туристичних прогулянок і походів має ряд компонентів, один з яких - фізкультурно-оздоровчий. сім'ях з невеликим матеріальним достатком, можна чудово спланувати спільний відпочинок, не їдучи далеко від дому. Головне - обов'язково змінити проживання в міській квартирі на відпочинок в природних умовах. Однією з таких форм відпочинку може бути відпочинок на дачі. Кожна сім'я визначає для себе найбільш прийнятні форми організації відпочинку на дачі. Якщо підійти до цього питання з вигадкою, то батьки разом з дітьми можуть скласти цікаву оздоровчо-розважальну програму спільного відпочинку. І тоді літо на дачі вийде нічим не гірше, ніж в дорогому готелі на морі.
Варто заохочувати колективні заняття й розваги дітей у години дозвілля. Різні ігри, спільне читання, відвідування кіно, театрів, музеїв — все це зближає дітей і розвиває в них навички колективізму, спільності інтересів.
Вільний час у школярів буває не тільки у вихідні й святкові дні, але й у звичайні робочі дні, після готування уроків. Потрібно стежити за тим, щоб цей час діти проводили головним чином на повітрі, займалися спортом, рухливими іграми.
Важливими формами організації дозвілля дітей є також заняття фотозйомкою, конструюванням, авіамоделюванням і т.п. Таке переключення досить корисно. У процесі діяльності діти привчаються до праці й дисципліни, здобувають коштовні практичні навички. Серйозну помилку допускають ті батьки, які прагнуть надати своїм дітям готові розваги й задоволення, які не вимагають від них затрат якихось зусиль. Це суперечить дитячій натурі, особливостям дітей, які прагнуть до активності й самостійності.
    Сімейне дозвілля повинно будуватися, виходячи з основних сфер сімейних відносин і, враховуючи всі функції сім’ї. Відпочиваючи, спілкуючись, приймаючи участь в спільних конкурсах та програмах, батьки і діти вчаться бути ближче один до одного.

ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ
Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро. Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів.
ЩО РОБЛЯТЬ ПІДЛІТКИ ОН-ЛАЙН
    В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих. Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому, що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри, еротичні та порно сайти. Дівчатам, які мають занижену самооцінку, подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольні розмови, видаючи себе за дорослих жінок, в результаті чого стають жертвами сексуальних домагань.

ЯК ЗАБЕЗПЕЧИТИ БЕЗПЕКУ ДІТЕЙ У МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ
Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:
- розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати вашої дитини;
- поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;
- цікавтесь, які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;
- вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows;
- наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без вашого відома;
- навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;
- контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);
- цікавтесь, чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;
- навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;
- переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;
- інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;
- розмовляйте зі своєю дитиною як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.
Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет - це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації.
Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.
БАТЬКІВСЬКИЙ КОНТРОЛЬ У WINDOWS VISTA
З появою нової операційної системи Windows Vista, до складу якої увійшли засоби батьківського контролю (ParentalControl), з’явилась можливість легко контролювати отримання дітьми інформації і забезпечити їх захист під час роботи на комп’ютері.
За допомогою засобів батьківського контролю є можливість встановити:
1. обмеження часу, який дитина проводить за комп’ютером;
2. обмеження часу, протягом якого діти можуть входити у систему, зокрема, дні тижня і години, коли доступ дозволено (в інший, не зазначений Вами час, діти не зможуть користуватися комп’ютером. Якщо дозволений час закінчиться, а дитина ще працює за комп’ютером, відбудеться автоматичний вихід із системи);
3. обмеження доступу дітей до мережі Інтернет за допомогою веб-фільтра батьківського контролю.
Завдяки спеціальному веб-фільтру Ви одержуєте можливість встановити низку обмежень на доступ дітей до мережі Інтернет, зокрема:
- заборонити доступ до окремих ігор (ви можете блокувати ігри на підставі вікової категорії та оцінки вмісту, а також заборонити доступ до певних ігор);
- обмежити активність в мережі Інтернет (ви можете блокувати доступ до веб-сайтів, обираючи рівень обмеження об’єму інформації; вказати, яку інформацію за тематикою та змістом фільтри пропускатимуть, а яку блокуватимуть; заблокувати або дозволити доступ до окремих веб-сайтів; заборонити або дозволити завантаження файлів);
- заборонити використання окремих програм.
                    Більш детально з можливостями веб-фільтра батьківського контролю можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Майкрософт (http://www.microsoft.com).
З приводу порушень законодавства України у сфері захисту суспільної моралі звертайтесь до Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі: офіційний сайт – www.moral.gov.ua; e-mail – info@moral.gov.ua
Посібники, які Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України пропонує використовувати батькам і педагогам для навчання дітей безпечному користуванню Інтернетом:
Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків / І. Литовченко, С. Максименко, С Болтівець [та ін.]. – К.: ТОВ "Видавничий будинок «Аванпост-Прим»”, 2010. – 48с.http://online-bezpeka.kyivstar.ua
Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі:  навчально-методичний посібник / А. Кочарян, Н. Гущина. – К., 2011. – 100 с.http://www.mon.gov.ua
Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.
Пам’ятка для батьків "Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок”, розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної мораліhttp://www.moral.gov.ua
Перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів, затверджений на засіданні Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі (рішення N 2 від 20.04.2010)http://www.mon.gov.ua
Матеріал взято з сайту Міністерства  освіти і науки, молоді та спорту України
КОРИСНІ ВЕБ-РЕСУРСИ
    ON-ляндія. Безпечна Веб-країна http://www.onlandia.org.ua Портал для дітей, батьків, учителів. On-ляндія - це інтерактивний курс з інтернет-безпеки - спільна ініціатива програми Microsoft «Партнерство в навчанні», соціально відповідальних комерційних структур, неурядових організацій, за підтримкою громадського-соціальних діячів. Сайт містить матеріали для дітей, батьків і вчителів (інтерактивні сценарії, короткі тести, готові плани уроків), завдяки яким діти зможуть освоїти основи безпечної роботи в Інтернеті.
Допомога дітям: безпека мережі Інтернет для дітей та підлітківhttp://planetofsupport.orgРекомендації експертів батькам, в яких є діти молодшого і середнього шкільного віку і доступ до Інтернету. Практична інформація допоможе попередити загрози і зробити роботу дітей в Інтернеті корисною та безпечною.
Конфіденційність і безпека в Інтернеті: запитання й відповіді http://windows.microsoft.com.
Навчання дітей безпеці в Інтернеті. Європейський контекстhttp://osvita.mediasapiens.kiev.ua.
Правила Інтернет-безпеки і Інтернет-етики для дітей і підлітківhttp://www.chl.kiev.ua.
Ребенок в сетиhttp://detionline.ru. Сайт призначений допомогти вам захистити дитину від небезпеки в Інтернеті.  Дані про вплив Інтернету на дітей, інформація про можливу небезпеку, підказки для батьків, захист дитини під час подорожей по Інтернету, дітям про віруси.
Безпека в Інтернеті учнямhttp://www.scribd.com.,  http://www.slideboom.com.
Веб-спілкування, етикет http://netiquette4uth.blogspot.com.
Блог Державної бібліотеки України для юнацтва, м. Київприсвячений етикету, безпечній роботі та спілкуванню в Інтернеті. Словник Інтернет-термінів, інформаційні матеріали, культура віртуального спілкування, корисні посилання.
Онляндія - безпека дітей в Інтернетіhttp://www.facebook.com. Сторінка Онляндії в соціальній мережі facebook. Доступна, практична інформація з Інтернет-безпеки дозволить навіть початківцям ефективно використовувати ресурси мережі й захистити себе від небажаного контенту.  Інтерактивне спілкування із експертами у сфері безпеки дітей в Інтернеті.