«Мотиваційні родзинки»
від учителя української мови та літератури
Сьомченко Ольги Петрівни
#СтратегіяСузір_явді
Одна з найважливіших умов підвищення якості уроків – формулювання привабливої мети, урізноманітнення методів і прийомів навчання, видів завдань, які виконують учні. Будь-яка одноманітність породжує в дітей відчуття перевантаження. Воно виникає не стільки від великої кількості завдань, їх складності, скільки від одноманітності. Отже, одне з правил педагога: ввести в навчальне завдання коло інтересів учня. «Усіма можливими засобами потрібно запалити в дітях гаряче прагнення до знань та навчання», - вважав Ян Амос Каменський.
Працюючи з учнями середньої ланки, я зробила висновок, що одним з найбільш дієвих прийомів, які сприяють мотивації на уроках української мови є вправи з ключами та розподільчі диктанти. Прийом цей не новий, але вдало підібраний матеріал таких вправ значно розширює ефективність його використання. Також на уроках мови використовую такі прийоми, як: незакінчені завдання, тексти, які спонукають учнів ставити запитання або шукати правильні шляхи виконання; прийом навмисних помилок, прийом спільного з учителем пошуку розв’язання проблеми.
Досить ефективними прийомами мотивації до прочитання художнього твору є літературні диктанти. Крім того, такий прийом дає можливість оцінити велику кількість учнів, побачити прогалини в їхніх знаннях. Сприяють мотивації до вивчення української літератури використання елементів інсценізації художніх творів, перегляд слайдів, комп'ютерних презентацій (створених як вчителем так і учнями).
Учитель української мови та літератури Ольга Петрівна СЬОМЧЕНКО
|