Меню сайту
Форма входу
Наступна подія
Канікули

 

Календар новин
«  Травень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Святковий календар. Спілкуємося українською мовою
Головна » 2020 » Травень » 14 » Педагогічні читання
00:09
Педагогічні читання

Вивчення досвіду закордонних освітян

Останнім часом усе частіше заходить розмова про те, що система шкільної освіти потребує змін. І тут важко заперечити, бо діти змінюються, і мають змінюватись учителі. А тому постає питання: у якому напрямку рухатись – підлаштовувати до вимог сьогодення праці видатних педагогів минулого чи шукати нові способи вирішення проблем? Але закордонні педагоги теж дуже багато роблять для розвитку і вдосконалення системи освіти своєї країни. Чому б не скористатися їхніми напрацюваннями?

Не буде зайвим брати приклад з кращих. Інша справа, що зазвичай цих «кращих» ми мало знаємо. Прийшов час розповісти про країни, організація та реалізація шкільної освіти в яких може стати вдалим прикладом для наслідування.

З’ясувати, що особливого в організації освітнього процесу там? І чи підходить Україні той шлях, що пройшла школа у, скажімо, Японії?

Відкрити презентацію

Відкрити презентацію

Відкрити презентацію

Відкрити презентацію

Відкрити презентацію

Підводимо підсумки

Основні принципи, на які спираються закордонні педагоги при організації освітнього процесу, подібні до українських:

  1. Обмежити використання пояснювальних методів.
  2. Організувати роботу так, щоб учень міг задовольнити свої потреби у навчанні. Інакше кажучи – зробити процес набуття знань необхідністю для школяра. Тому неабияку увагу приділяємо мотивації.
  3. Щоб зробити уроки більш привабливими, використовувати ігрові форми роботи, а також різноманітні «сюрпризи» і «несподіванки» для учнів. Хтось скаже, що учитель – не клоун, а урок – не розвага. Але ж усі погодяться, що в сучасному світі змусити дитину навчатися не так просто. Тому так важливо знайти межу між суворим уроком та розважальною годиною.
  4. Працювати в малих групах.
  5. Створювати умови для експериментів і спостереження. Для цього, наприклад, закордонні вчителі-мовники активно використовують відео з Ютюбу: дивимось разом ролик з опитуванням, а потім, наприклад, шукаємо мовні огріхи чи найбільш уживані мовні конструкції. Цікавим буде завдання для учнів шукати помилки в рекламі – у транспорті, на телебаченні, в інтернеті.
  6. Доцільно використовувати простір класу. Залежно від мети заняття і застосовуваних методів, можемо створювати потрібні зони, по-різному розставляти парти або взагалі прибирати столи.

Отже, рецепт успіху досить простий:

*достатні інвестиції з боку держави,

*застосування сучасних технологій у викладанні,

*відкритий підхід до новаторських методик,

* цілеспрямована реорганізація освітнього процесу.

Залишається тільки скористатися цим досвідом на практиці.

Коли йде мова про розвиток та реформування шкільної освіти в Україні, дуже часто прийнято опиратись на «приклад закордонних систем». Вважається, що за межами нашої держави шкільна система освіти ефективніша та якісніша. Насправді українська освіта зовсім не є такою відсталою, хоча організація освітнього процесу і має купу недоліків. Зміни в системі сучасної освіти – процес складний і тривалий. Вітчизняні педагоги, які дуже багато роблять для розбудови нової української школи, потребують підтримки і розуміння. 

Проте за умови запровадження низки реформ та збільшення фінансування, українська школа може за короткий час стати однією з найкращих у Європі.

Інна Рябцун

|: | © : suzirya