Меню сайту
Форма входу
Наступна подія
Канікули

 

Календар новин
«  Вересень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Святковий календар. Спілкуємося українською мовою
Головна » 2011 » Вересень » 28 » * * * * *
03:01
* * * * *
Районна учнівська науково-практична конференція
„Знахідки та проблеми науково-пошукової роботи учнів-членів МАН України "
за такою  темою пройшла 28 вересня 2011 року на базі Оріхівської гімназії№1 „Сузір’я" районна учнівська науково-практична конференція. У роботі конференції взяли участь : учні та вчителі Оріхівської гімназії №1 „Сузір’я", Кіровської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Комишуваської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Малотокмачанської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Нестерянської СР ЗОШ І-ІІІ ступенів, Новоіванівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Омельницької ЗОШ І-ІІІ ступенів, Оріхівського НВК №2 ім. ак. В.А.Лазаряна, Преображенського НВК „Школа-дитсадок", Щасливської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Юрківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Новоданилівської ЗОШ І-ІІ ступенів, Оріхівського БДТ.
   Конференція пройшла в творчій, дружній атмосфері. Перед педагогами та учнями виступили педагоги, які щорічно готують переможців районного та обласного етапів Малої академії наук України –Орел Тетяна Іванівна , директор ,учитель історії Омельницької ЗОШ І-ІІІ ступенів та Пріщенко Ольга Леонідівна , учитель-методист Оріхівської гімназії №1 „Сузір’я". Про досвід роботи учнівського наукового товариства Оріхівської гімназії №1 „Сузір’я" розповіла заступник директора Оріхівської гімназії №1 „Сузір’я" .
   З цікавістю учні шкіл району ознайомилися з гімназією, з історією та досягненнями якої познайомила присутніх Кудіна Наталія Степанівна, заступник директора гімназії.
   Із захистом учнівських науково-дослідницьких робіт виступили учні - члени МАН , переможці обласного та районного  етапів у 2010-2011 навчального року : Білоус Костянтин  та Філонець Ліна, учні 11 класу Оріхівської гімназії №1 „Сузір’я",  Кононенко Віталій, учень 11 класу Новоіванівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Татарнікова Тетяна , учениця 11 класу Преображенського НВК „Школа-дитсадок".
   Мала академія наук України як освітньо-виховна система діє і розвивається понад 60 років. Одним із найважливіших завдань її діяльності  є формування творчим педагогом творчої особистості учня, створення оптимальних умов для розвитку його здібностей і обдарувань у процесі пошуково-дослідницької діяльності.
   У 1939 році відповідно до звернення Академії наук СРСР про посилення шефства над дитячими науковими організаціями Академія наук УРСР прийняла постанову про шефство над Київським Палацом піонерів і жовтенят з питань роботи з талановитими дітьми і учнівською молоддю – членами наукових гуртків. Програмою спільної роботи передбачалось читання вченими науково-популярних лекцій, участь їх у роботі гуртків, проведення консультацій, написання творчих рефератів тощо.
   У 50-60-х роках відокремлені наукові гуртки і секції, які створювалися при окремих школах, позашкільних закладах, вищих навчальних закладах, стали об’єднуватися у міські, обласні і республіканські наукові товариства учнів, метою їх стало сприяння розвитку пізнавальної активності і творчих здібностей школярів у процесі поглибленого вивчення ними однієї з галузей науки, техніки і культури.В числі перших масових науково-технічних об’єднань стала Кримська Мала академія наук, створення якої відноситься до 1963 року. Досвід цього об’єднання було покладено в основу розвитку протягом 60-80-х років руху Малих академій наук, що створювалися в різних регіонах України.
   Мала академія наук України – загальнодержавний науково-громадський проект, спрямований на пошук, підтримку, сприяння творчому розвитку обдарованих, здібних до наукової діяльності учнів, школярів, студентів. Діяльність здійснюється на основі наказів органів управління      освітою, положень МОН України та рішень Президії Малої академії наук, яку очолює   Президент  Малої академії наук У країни   ДОВГИЙ Станіслав Олексійович   Доктор фізико-математичних наук (1996р.), професор,  член-кореспондент Національної Академії наук України , член - кореспондент педагогічних наук України,   Заслужений діяч науки і техніки України,  лауреат Державної премії у галузі науки і техніки.  
   Перший віце-президент  Малої академії наук України БАР‘ЯХТАР Віктор Григорович  Директор Iнституту магнетизму НАН та Мiносвiти і науки України, доктор фізико-математичних наук, професор, академік Національної академії наук України .
   Керівництво роботою цього проекту здійснює позашкільний навчальний заклад Мала академія учнівської молоді. Наступним і надзвичайно  важливим етапом у розвитку Малої академії наук України стало видання 30 вересня 2010 року Указу Президента України № 927/2010 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді». Українському державному центру «Мала академія наук України» Міністерства освіти і науки України та Національної академії наук України було надано статус національного й перейменовано у Національний центр «Мала академія наук України».Одним з пріоритетних напрямів діяльності Малої академії наук України на сьогодні є розширення мережі регіональних малих академій наук учнівської молоді як окремих юридичних осіб. На сьогоднішній день Мала академія наук України об‘єднує 27 територіальних відділень обласного рівня, які керують роботою близько 1000 районних територіальних відділень та наукових товариств учнів.
   Пройшовши кількарічну підготовку , кращі учні Малої академії беруть участь у щорічному загальнонаціональному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, який проходить в три етапи (район, область, фінал у Києві). На всіх етапах загальнонаціонального конкурсу-захисту приймають участь близько 200 000 школярів-старшокласників, а до фіналу виходять лише 1000 кращих. У 2011 році конкурс проводився у 10 наукових відділеннях, які включають в себе 56 секцій майже за всіма науковими напрямками.
   Запорізьке обласне відділення Малої академії наук України було засновано у 1991 році обласним управлінням освіти, яке тоді очолював   Борис Григорович Тетерятник. Біля витоків цього творчого об'єднання учнівської молоді Запорізького краю стояли захоплені педагоги—позашкільники обласної станції юних техніків  Едель М.Г. і Гладкий В.Н.
   Саме на базі цього закладу й робили свої перші самостійні кроки юні дослідники, пошуковці. Обласне відділення МАН починало роботу з двох наукових відділень: біологічного та фізико-математичного (секції: фізика, математика, астрономія, інформатика, інженерно-технічна), а першим президентом обласного відділення МАН був доцент Запорізького державного університету Юрій  Мінаєв.
   Президентом   Запорізького обласного відділення МАН  є  Тимченко С. М., доктор історичних  та кандидат юридичних наук, ректор Запорізького національного    університету,   педагогам-організатором  обласного   відділення МАН – В. Ф.  Мірошниченко – заступник директора обласного Центру НТТУМ "Грані”. Перший захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України, в якому брали участь близько 100 учнів,  відбувся у нашій  області у 1991 році. Сьогодні Мала академія наук Запорізької області  – це 10 наукових відділень: фізико-математичне, науково-технічне, історико-географічне, обчислювальної  техніки та програмування, хіміко-біологічне, філології та мистецтвознавства.
   Мала академія наук для учнів—це особлива атмосфера творчості, дружньої підтримки і уваги, щирого зацікавлення і прагнення до знань, вона допомагає обдарованих дітям реалізувати свої творчі здібності у науково — експериментальній діяльності в різних галузях науки. Навчання тут — це перші випробування власних сил у наукових лабораторіях вищих навчальних закладів, під час мандрівок місцями історичної слави Запорізького краю, в літніх таборах МАН тощо.
   За час існування Запорізького   обласного відділення МАН тут зросла ціла плеяда обдарованих учнів, що досягли високого злету в творчій та інтелектуальній діяльності. Робота Оріхівського районного відділення Малої академії наук веде свій відлік з 1996 року. Уже 15 років учні Оріхівського району є учасниками і переможцями районного та обласного етапу МАН.
   Я вважаю, що всі учні у нас талановиті: хтось у хімії, хтось у фізиці, хтось у спорті, хтось у музиці, одні гарно малюють, інші добре рахують. Головне, щоб батьки, учителі могли знайти підхід до дитини, визначити, що їй вдається найкраще, розвити ці здібності. В процесі навчання учні в МАН під керівництвом ученого або вчителя-предметника проводять певну науково-дослідницьку роботу, з якою потім виступають на наукових конференціях,  захищаються під час конкурсу-захисту. Педагогічний процес у МАН мас свої особливості, які відрізняють його від звичайних уроків у школі. Для того, щоб учень виявив бажання працювати над науковим дослідженням, у нього необхідно пробудити це бажання, сформувати дослідницьку мотивацію. І як ви думаєте, хто повинен це зробити? Звичайно, вчитель, вчитель творчий, зацікавлений у розвитку здібностей учня.
    Із членами НТУ (наукового товариства учнів) необхідно 1-2 рази на місяць проводити заняття, спрямовані на розвиток інтелектуальних умінь. Кожне заняття покликане ставити конкретні завдання, які допоможуть школярам по-новому поглянути на власну інтелектуальну діяльність, оцінити досягнення людей, що мають великі успіхи в науці.
    Крім того, учні вчаться шукати і реферувати наукову літературу, писати звіт, захищати свої ідеї, обстоювати власну позицію, брати участь у наукових дискусіях. Вони мають можливість обмінюватися досвідом своєї роботи, виступаючи на конкурсах-захистах МАН. Це – шлях до створення кращих можливостей для самореалізації обдарованих дітей, формування атмосфери наукового спілкування. У майбутньому їм знадобляться набуті знання, навички пошукової, дослідницької роботи, вміння самостійно проводити експерименти, працювати з науковою літературою.Можна було б годинами розповідати про креативні ідеї та цікаві дослідження кожного з учасників Всеукраїнського конкурсу-захисту Малої академії наук України. Незалежно від отриманих результатів, усі вони вже є найкращими, найрозумнішими і найобдарованішими. Ці юнаки й дівчата формують «золотий фонд» нашої нації.
   Мала академія наук –це шанс учня реалізувати свій потяг до пізнання, набути новий досвід, спробувати себе в ролі науковця. І допомогти обдарованій дитині не втратити цей  шанс повинні , звичайно, вчителі. Адже вчитель завжди поруч, вчитель знає потенційні можливості кожного учня.
Правильна організація наукової роботи в середній школі забезпечить підґрунтя наукової роботи в майбутньому.
   Закінчилась конференція виконанням Гімну Юних Академіків та фотографуванням на згадку про цікаву зустріч.
   Фотозвіт дивіться тут


|: | © : suzirya