Меню сайту
Форма входу
Наступна подія
Канікули... :)) Як швидко летить час

 

Календар новин
«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

"Твори себе, твори надійно. І зіркою освічуй усе усюди. Твори себе..."

Витяг     з   ПОЛОЖЕННЯ
ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ

                                                    ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                         на засіданні педагогічної ради
                                                                                      Оріхівської гімназії № 1 «Сузір’я»                           
                                                         протокол №1   від 28.08.2013

Вступ
         У державній національній програмі «Освіта. Україна: ХХІ століття» серед пріоритетних напрямів реформування освіти визначено, що в основу національного виховання мають бути покладені такі чинники: принцип єдності сім'ї і школи, наступності і спадкоємності поколінь, організація родинного виховання та освіти як важливої ланки виховного процесу, забезпечення діяльності педагогічного всеобучу батьків.
     Добре налагоджена й організована взаємодія родини й гімназії дозволить батькам усвідомити необхідність набуття нових знань для розвинення із власної дитини здорової і повноцінної особистості, а також безпосередньо спілкуватися з людьми, які допомагають стати їм справжніми батьками.
    Формування педагогічної культури сучасної сім'ї - це процес виховання і перевиховання дорослих (батьків, інших членів родини, навіть опосередковано дітей),  який може бути корисним та необхідним і тим батькам, які не відчувають проблем, виховуючи своїх дітей. Формування педагогічної культури батьків здійснюється через Батьківський Університет.
      У своїй роботі Батьківський Університет керується основними документами про школу: Конституцією України, Законом України про освіту, Конвенцією про права дитини, цим Положенням  та іншими нормативними документами в галузі освіти.  
     Педагогічна освіта батьків планується відповідно до вікових особливостей дітей, цілей і задач навчально-виховного процесу, конкретних проблем, що виникають у ході спільної діяльності вчителя й батьків.

 Задачі Батьківського Університету

2.1. Знайомство батьків з ос¬новами педагогічних, психоло-гічних, правових знань.
2.2. Забезпечення єдності ви¬ховної взаємодії гімназії та сім'ї.
2.3. Узагальнення та розпов¬сюдження позитивного досвіду виховання.
2.4. Попередження батьків про уникнення найпоширеніших по-милок виховання дітей.
2.5. Залучення батьків до актив¬ної участі у виховному процесі.  
  
 Проведення занять Батьківського Університету
3.1. Заняття Батьківського Університету проводяться чотири рази на рік  (жовтень, січень, березень, травень)  за планом роботи гімназії.
3.2. Основні питання, які роз¬глядають на заняттях:
  а) ознайомлення:
• з нормативними документами;
• з основними напрямками роботи гімназії;
• із завданнями, які стоять перед гімназією;
• зі звітами про роботу;
  б) обмін досвідом щодо питань виховання дітей;
  в) використання знань, умінь можливостей батьків у роботі з дітьми;
  г) надання допомоги у вирішенні педагогічних та психологічних питань.

   Права Батьківського Університету
      Батьківський Університет має право:
   а) звернути увагу батьків на:
• правильне виконання рішень зборів;
• виконання п. 4 ст. 52 Закону України «Про освіту» (батьки (за-конні представники) навчаються, вихователі несуть відповідаль-ність за виховання дітей, отри¬мання ними основної загальної освіти);
• виконання Статуту гімназії;
• обговорення питань про гімназійне життя та прийняття рішень у формі пропозицій;
   б) запрошувати на заняття спе¬ціалістів:
• юристів;
• лікарів;
• психологів;
• працівників правоохоронних органів;
• членів адміністрації гімназії;
• представників громадських організацій.

 Основні етапи роботи
1.    Робота з батьками гімназистів початкової школи.
2.    Робота з батьками гімназистів  основної школи                   (5-8 класи).
3.    Робота з батьками гімназистів старших і випускних класів     (9-11 класи).

    Зміст, форми та методи роботи Батьківського Університету
 Змістом  роботи є:
•    підвищення психолого-педагогічних знань батьків (лекції, семінари, індивідуальні консультації, практикуми);
•    залучення батьків у навчально-виховний процес (батьківські збори, спільні творчі справи, допомога у зміцненні матеріально-технічної бази);
•    участь батьків в управлінні гімназією (рада гімназії, батьківські комітети).  
Форми та методи роботи  з батьками (спостереження, бесіда, тестування, анкетування та ін..) повинні бути спрямовані на підвищення педагогічної культури батьків, на зміцнення взаємодії гімназії та родини, на посилення їхнього виховного потенціалу.
  Завдання Батьківського Університету
Оріхівської гімназії № 1 «Сузір’я»

1. Активізувати роботу з батьківською громадськістю через ознайомлення батьків зі змістом і методикою виховного процесу, форми суспільної діяльності батьків і дітей (творчі звіти, дні відкритих уроків, сумісні конкурси, олімпіади, екскурсії, подорожі (класоводи, класні керівники, заступник з ВР).

2. Провести оцінювальне обстеження всіх учнівських сімей (класоводи, класні керівники, соціальний педагог).

3. Виявити батьків, які негативно впливають на дітей, не виконують своїх батьківських обов'язків (психолог, класоводи, класні керівники).

4. Зміцнювати зв'язки вчителів-предметників із батьками, викликати для співбесіди батьків гімназистів, які не встигають у навчанні з метою надання їм методичних рекомендацій                (класні керівники, вчителі).
5. Тримати під постійним контролем неблагополучні сім'ї. Підтримувати зв'язок з родинами, в яких виховуються  гімназисти, схильні до правопорушень (класні керівники, соціальний педагог).

6. Здійснювати правову освіту батьків, залучати до цієї роботи працівників правоохоронних органів. (Класні керівники)

7. Розробити навчально-методичні матеріали з питань організації роботи з батьками; поширення інноваційного простору, упровадження інтерактивних форм роботи з батьками; створення кращих організаційно-педагогічних умов щодо забезпечення підвищення рівня педагогічної культури батьків. (класоводи, класні керівники, заступник з ВР, психолог).

8. Постійно надавати методичну допомогу батькам шляхом консультування, надання інформаційно-методичної літератури з проблем виховання дітей, створення інформаційно-аналітичного банку даних: виховних технологій, виховних систем, інноваційних програм виховання.

 Орієнтовний план   засідань  Університету  педагогічних знань для батьків «Родинна просвіта»
Оріхівської гімназії №1 «Сузір’я»


1-4 класи (факультет початкової школи)
І заняття   31.10.2013      


 1. Молодший шкільний вік і його особливості (виступ педіатра і класоводів).
 2. Адаптація першокласників  до навчання у початковій школі  (виступ  психолога ).
 3. Правове виховання і попередження правопорушень у молодших школярів (виступ   соціального педагога).
ІІ заняття    09.01.2014
1.    Приклад батьків у вихованні дітей молодшого шкільного віку (виступи вчителів    початкових класів).
2.    Розвиток пізнавальних інтересів та інтелектуальних здібностей в умовах родини (виступ заступника директора з НВР ).
3.    Режим дня для молодшого гімназиста  як спосіб охорони здоров’я (поради лікаря).
ІІІ заняття    27.03.2014
1. Традиції гімназії  та їх місце у формуванні повноцінної особистості (виступ директора).                                                                
2. Діти  і  телебачення (виступ психолога).                                                    
3. Що необхідно знати про організм молодшого школяра? (поради  лікаря).
IV заняття     15.05.2014
1. Книга та її значення в розвитку пізнавальних та моральних якостей (виступ бібліотекаря).
2. Гра та праця у житті молодших гімназистів (виступ учителів початкових класів).
3. Успіхи  гімназистів початкової школи  (виступ заступника директора з НВР)

          5- 8 класи (факультет середньої школи)
І заняття   31.10.2013
1. Лекція «Обдарована дитина» (виступ заступника директора з НВР).
2. Труднощі адаптації п’ятикласників до навчання у середній школі (виступ психолога ).               
   3. Кримінальна відповідальність неповнолітніх (інформація представника правоохоронних органів).

ІІ заняття    09.01.2014
1. Обмін досвідом. «Засоби та методи батьківського виховання» (виступ заступника з ВР, класних керівників, батьків).
2. Умови успішного виховання дітей у  сім’ї (виступ  психолога )
3. Організація праці та відпочинку дітей у родині  ( виступ педіатра, класних керівників).

ІІІ заняття   27.03.2014

1. Шкідливі звички дітей та запобігання їм у сім’ї: шкідливість впливу тютюну та алкоголю на   молодий організм (виступ  лікаря).
2. Агресія: її причини та наслідки (виступ  психолога, соціального педагога).
3. Приклад батьків у вихованні дитини (виступ класних керівників 5 класів).

IV заняття   15.05.2014
1. Статевий розвиток і методи статевого виховання (виступ лікаря).
2. Книга у сім’ї . Формування читацьких інтересів (виступ бібліотекаря).
3. Успіхи  гімназистів середньої  школи  (виступ заступника директора з НВР).
 
              9- 11 класи (факультет старшої школи)
І заняття  01.11.2013
1. Профільне навчання – це базис для успішної професійної діяльності сьогоднішніх  старшокласників (виступ заступника директора з НВР).
2. Обрання майбутньої професії – важливий крок у доросле життя (виступ психолога, спеціаліста Центру зайнятості).                                                                                                                                 
3. Правове виховання і попередження правопорушень  серед підлітків (виступ учителя права, інформація представника правоохоронних органів).

 ІІ заняття    10.01.2014
1. Особливості організації вступу до ВНЗ ІІІ-IV рівнів акредитації та складання іспитів  (виступ заступника директора з НВР).
2. Навчальна діяльність старших гімназистів та керівництво нею у сім’ї (виступ класних керівників).
3. Виховання відповідальності у старшокласників (виступ заступника директора з ВР,    психолога).
 
ІІІ заняття    28.03.2014
1. Роль сімейних взаємин і традицій у підготовці старшокласників до сімейного життя (виступ юриста, працівника РАГСу,  класного керівника 11 класу).
2. Кримінальна відповідальність неповнолітніх (виступ соціального педагога, представника правоохоронних органів).
3. Причини виникнення труднощів у вихованні дітей підліткового віку та шляхи їх подолання (виступ психолога).

IV заняття     16.05.2014
1.    Традиції  гімназії  та їх місце у формуванні компетентності  випускників (виступ  директора гімназії).
2.    Допомога дітям у період підготовки до іспитів (ДПА, ЗНО) (виступ психолога).
3.    Успіхи гімназистів  старшої школи (виступ заступника   
     директора з НВР).